Egypt – after UAE and Saudi Arabia – blocks Al-Jazeera and other websites

Adam Berry/Getty Images

Egypt has banned 21 websites, including the main website of Qatar-based Al Jazeera television and prominent local independent news site Mada Masr, accusing them of supporting terrorism and spreading false news, Reuters said.

The blockade is notable in scope and for being the first publicly recognized by the government. It was heavily criticized by journalists and rights groups, according to Reuters.

The state news agency announced it late on Wednesday. Individual websites had been inaccessible in the past but there was never any official admission, added Reuters.

Reuters found the websites named by local media and were inaccessible.

The move follows similar actions taken on Wednesday by Egypt’s Gulf allies Saudi Arabia and the United Arab Emirates, which blocked Al Jazeera and other websites after a dispute with Qatar, Reuters indicated.

Qatar said hackers had posted fake remarks by its emir criticizing U.S. foreign policy but Saudi and UAE state-run media reported the comments anyway, reported Reuters.

The views expressed in Op-Ed pieces are those of the author and do not purport to reflect the opinions or views of Libyan Express.
How to submit an Op-Ed: Libyan Express accepts opinion articles on a wide range of topics. Submissions may be sent to oped@libyanexpress.com. Please include ‘Op-Ed’ in the subject line.
Azara Media Azara Media
You might also like

Submit a Correction

For: Egypt – after UAE and Saudi Arabia – blocks Al-Jazeera and other websites

Your suggestion have been successfully submitted

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Libyan Express will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.