UK freezes Russia Today channel’s bank accounts

Broadcaster RT is backed by the Kremlin
Broadcaster RT is backed by the Kremlin

NatWest bank has frozen the accounts of Russia’s state-run broadcaster RT, its editor-in-chief says.

Margarita Simonyan tweeted: “They’ve closed our accounts in Britain. All our accounts. ‘The decision is not subject to review.’ Praise be to freedom of speech!”

RT says the bank gave no explanation for its decision.

It said the entire Royal Bank of Scotland Group, of which NatWest is part, was refusing to service RT.

The broadcaster, previously known as Russia Today, says NatWest wrote to its London office saying: “We have recently undertaken a review of your banking arrangements with us and reached the conclusion that we will no longer provide these facilities.”

The bank said its decision was final and it is “not prepared to enter into any discussion.”

The views expressed in Op-Ed pieces are those of the author and do not purport to reflect the opinions or views of Libyan Express.
How to submit an Op-Ed: Libyan Express accepts opinion articles on a wide range of topics. Submissions may be sent to oped@libyanexpress.com. Please include ‘Op-Ed’ in the subject line.
Azara Media Azara Media
You might also like

Submit a Correction

For: UK freezes Russia Today channel’s bank accounts

Your suggestion have been successfully submitted

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Libyan Express will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.